آلمان:

ایران به وعده ازسرگیری مذاکرات وین در ماه نوامبر عمل کند

ایران به وعده ازسرگیری مذاکرات وین در ماه نوامبر عمل کند

سیاسی: سخنگوی وزارت خارجه آلمان خواهان پایبندی ایران به وعده خود درمورد ازسرگیری مذاکرات هسته ای وین در ماه نوامبر شد.


به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، به نقل از آناتولی، کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در برلین اظهار داشت: ما از ایران می خواهیم آنچه درباب شروع مذاکرات در نوامبر گفته بود را دنبال کند.
برگر عنوان نمود که دیدار سران تروئیکای اروپایی با آمریکا در حاشیه جلسه گروه ۲۰ در رم نشان دهنده «اهمیتی است که ما مشترکا برای احیای کامل توافق هسته ای با ایران قائل هستیم. در عین حال این جلسه همین طور نشانگر نگرانی عظیم ما درباب تشدید مداوم برنامه هسته ای ایران بود».
به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بعد از سفر چند روز پیش به بروکسل و رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در صفحه توییترش اعلام نمود مذاکرات وین از ماه نوامبر از سر گرفته خواهد شد و تاریخ دقیق آن بعدا اعلام می شود.
قدرت های جهانی همچون آمریکا، در ماه های گذشته شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته ای در وین را برگزار کردند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا در محل مذاکرات اجرا شد. البته ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها بوسیله نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می گرفتند.
برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا بعد از تشکیل دولت جدید ایران به تاخیر افتاده بود.
مذاکرات وین در این راستا پیش می رود که بتواند بوسیله اقداماتی هماهنگ شده، سبب بازگشت آمریکا به پایبندی کامل به توافق هسته ای شود.




منبع:

1400/08/10
23:06:29
5.0 / 5
1210
تگهای خبر: آمریكا , اروپا , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل