گلایه قاضی زاده هاشمی از بی سرپناهی رسانه ها و فضای مجازی

گلایه قاضی زاده هاشمی از بی سرپناهی رسانه ها و فضای مجازی

به گزارش سیاسی یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دغدغه های رهبری انقلاب با طرح این سوال که چرا رسانه ها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره می شوند؟ اظهار داشت: دغدغه های رهبری معظم انقلاب که در مورد هزینه های سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح نمودند، بسیار به حق است.


به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دغدغه رهبری در خصوص تحرکات رسانه ای دشمن و ضعف تبلیغاتی در کشور، اظهار نمود: دغدغه های رهبری معظم انقلاب که در مورد هزینه های سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح نمودند، بسیار به حق است، دشمنان از رسانه و با ایجاد تبلیغات سوء، حداکثر استفاده را می کنند. ازاین رو باید مشخص شود که علل و عوامل ناکارآمدی و عدم کار هوشمندانه و خلاقانه با وجود دستگاههای گسترده رسانه ای در داخل کشور چه بوده است؟ و چرا رسانه ها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره می شوند؟، باید مشخص شود که آیا مبحث این ضعف، در ارتباط با سیاست گذاری، تفکر، خلاقیت، استفاده از ابزارهای نو و به روز است یا ضعف مدیریتی و یا تلفیقی از همه این موضوعات دلیل ضعف عملکرد است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ازاین رو ما در مجلس با یک صدمه شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاههای رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیر رسمی به دنبال رفع صدمه های موجود در این عرصه قدم خواهیم بر داشت.
قاضی زاده هاشمی به تأثیر نقش رسانه در همه حوزه ها، اشاره و خاطرنشان کرد: تقدم ساحت حوزه تبلیغات بر سایر حوزه ها همچون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی می باشد که اگر در هرکدام از آن حوزه ها اتفاقی رخ دهد پیوست مناسب رسانه ای برای تبیین افکار عمومی نباشد، هیچ امر مهمی رخ نداده است.
وی با تکیه بر اینکه «مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند»، اضافه کرد: حضور چهره ها با تفکرات نو، پرهیز از کارهای تکراری و ملال آور، استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، اعتماد به نیروهای جوان خلاق و طراح رسانه ای، داشتن برنامه برای همه سنین و اقشار جامعه، مسئولیت پذیری و فرار از انداختن تقصیر کوتاهی ها به گردن این و آن و همینطور داشتن مدیریت شناختی و هوشمند نسبت به تحرکات گسترده رسانه ای بیگانگان و عناصر ضد انقلاب از نکاتی است که می تواند در جهت تقویت جبهه تبلیغاتی انقلاب موثر واقع شود.
عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه «تمام کشورهای دنیا فضای رسانه ای خویش را مدیریت می کنندـ، خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که اساسا مجلس با ذات نظارتی خود به این مورد ورود خواهد و همه دستگاه ها را پاسخگو تر خواهد نمود.




منبع:

1400/05/14
11:07:42
5.0 / 5
225
تگهای خبر: تكنولوژی , جامعه , شورا , عمومی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل