معاون رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

۱۴۰۰ برنامه به مناسبت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا می شود

۱۴۰۰ برنامه به مناسبت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا می شود

به گزارش سیاسی معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: به مناسبت سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اجرای 1400 برنامه در 14 سر فصل برنامه ریزی شده است که پیش بینی می شود این برنامه ها تا 2 هزار برنامه افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اصغر جعفری روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه های بزرگداشت سی و نهمین سالروز عملیات بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شد اضافه کرد: سال قبل ۵۰۵ ستاد را در کل کشور برای برنامه های در رابطه با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در همه شهرها، استانها، سازمان ها و نهادهای دولتی و نیروهای مسلح، ساماندهی کردیم.
دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومتافزود: امسال با تصویب سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ستاد دائمی برای مناسبت های ملی دفاع مقدس تشکیل شد.
جعفری افزود: برای امسال ۳۹ برنامه ملی را به کل کشور ابلاغ کردیم تا در طول سال به مناسبت روزهای خاص برنامه هایی تدارک دیده شود. برای امسال و به مناسبت عملیات بیت المقدس اجرای هزار و ۴۰۰ برنامه در ۱۴ سر فصل در سامانه ای بارگزاری شده و پیش بینی می نماییم این برنامه ها تا ۲ هزار مورد افزایش یابد.
وی افزود: در مجموع شش هزار و ۵۸۰ برنامه کل برنامه های ارسالی برای مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در طول است که پیش بینی می نماییم به ۱۰ هزار برنامه برسد. این برنامه ها از دوم فروردین شروع شده و تا ۲۸ اسفند ادامه خواهد یافت.
جعفری اظهار داشت: خوشبختانه امروزه رویکرد بسیاری خوبی از نسل جوان به ارزش های دفاع مقدس به شهدای شاخص در فضای مجازی داریم که واقعا قابل تجلیل و قدردانی است. کاری که جوانان ما با وسایل بسیار اندک با تجهیزات خانگی و با تلفن همراه را انجام می دهند ظرفیت فوق العاده ای به وجود آورده است. عملاً لشکرهای سایبری در دفاع از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت توسط جوانان شکل گرفته که قابل قدردانی است که امیدواریم شاهد رشد مضاعف و بهتری را باشیم. خصوصا این که ما امروز هرچقدر به جلو می رویم درک می نماییم که دفاع مقدس یک سرچشمه عظیمی است که ما در زندگی از آن بهره می بریم.
وی اضافه کرد: امنیت پایدار و عزت و رشد در حوزه های مختلف، اقتدار در منطقه و نقش بازیگری جمهوری اسلامی چه در منطقه و چه در حوزه بین الملل، توفیقاتی که امروز حوزه مقاومت دارد به ویژه ایستادگی که مردم مظلوم غزه و کرانه باختری دارند انجام می دهند همه اینها برگرفته از حماسه دفاع مقدس است. دفاع مقدسی که امروز الگو و جریان پویایی شده که کمک موثری را در جهان اسلام به وجود آورده است.
معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: خوشحالیم که هر روز که می گذره این مکتب و اندیشه و این پارادایم تاثیر خودرا دارد می گذارد. امیدواریم با اتفاقات خوبی که در آینده خواهد افتاد و با حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو داریم و مشارکت بالا بتوانیم ظرفیت های عظیم تری را در خدمت مردم داشته باشیم. مردم بتوانند با کاهش برخی مشکلات به خصوص در حوزه اقتصادی از فرصت های فراهم شده در حوزه های فرهنگی استفاده کنند وآن عظمتی که فرزندانشان آفریدند که امروز عزت ما را تامین کرده بیشتر پاس بدارند.
جعفری ۲۲ رونمایی از ۱۱۵ عنوان کتاب جدید داریم. برگزاری ۵۵ همایش با رعایت دستورالعمل ها در فضای مجازی و واقعی، برگزاری ۳۱ یادواره شهید، ۱۶ شب شعر، ۲۲ شب خاطره، چهار تئاتر خیابانی، ۶۳ همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ۹۰ مراسم تکریم از خانواده شهدا، ۷۶ مسابقه فرهنگی، ۱۸ مسابقه هنری و ۴۱ مسابقه ورزشی، ۱۳ اجرای موسیقی بصورت عمومی، ۲۷ اثر هنری در حوزه هنرهای تجسمی، پخش ۱۷ نماهنگ جدید از رسانه ملی و شبکه های مجازی همچون برنامه های عنوان نمود که در دوم و سوم خرداد انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد حفظ آثار و سازمان انرژی اتمی، آیین کلنگ زنی راه اندازی یادمان سرباز وطن(مشارکت موزه با شهرداری تهران)، ویژه برنامه بامداد و نشاط شبکه سوم سیما با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خاطره گویی زنان پیشکسوت دفاع مقدس در قالب هیات اندیشه ورز دانشجویی، برگزاری همایش بین المللی مکتب حاج قاسم در نگاه زنان سایر کشورها همچون برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.
جعفری افزود: تولید و انتشار فتوکلیپ آزادسازی خرمشهر در فضای مجازی، اعلام فراخوان جشنواره دهمین جایزه ادبی یوسف، معرفی شهدای روحانی عملیات آزاد سازی خرمشهر در فضای مجازی، ثبت تاریخ شفاهی پیشکسوتان عملیات بیت المقدس و ویژه برنامه رادیو سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت آزاد سازی خرمشهرو عملیات بیت المقدس همچون دیگر برنامه های این بنیاد است.
وی اظهار داشت: برگزاری آیین تجلیل از ۱۷۶۸ شهید ارتش در عملیات بیت المقدس در تهران و استانها، برگزاری آیین نامگذاری بلوار هجرت تهران به «شهیدان سرباز» و میدان هجرت به میدان «شهدای پدافند هوایی ارتش»، دیدار صمیمی امیر فرماندهی ارتش با تعدادی از پیشکسوتان حاضر در عملیات بیت المقدس ارتش و انجام تبلیغات محیطی در رابطه با ۱۷۶۸ شهید ارتش در عملیات بیت المقدس در تهران و استانها همچون برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالروز آزادسازی خرمشهر است.
جعفری از برگزاری نشست تخصصی تبیین دست آوردهای حماسه خرمشهر توسط سپاه آگاهی داد و اضافه کرد: سپاه پاسداران یادواره شهدای عملیات بیت المقدس را برگزار و از دست آوردهای جدید دفاعی رونمایی خواهدنمود. طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا و کمک مومنانه از برنامه های مستمری است که ادامه خواهد یافت. نیروی انتظامی رژه موتور سواران در خرمشهر، مراسم تجلیل از رزمندگان و دیدار فرمانده ناجا با خانواده شهدا و پیشکسوتان ناجا که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند را برگزار می نماید.
دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت رونمایی از محصولات جدید دفاعی را همچون برنامه های نیروهای مسلح عنوان نمود و اظهار داشت: در شهردار تهران یادمان ملی سرباز وطن به نام شهید قاسم سلیمانی که سومین بنای مرتفع پس از برج میلاد و آزادیست رونمایی می شود.
وی اشاره کرد: در صدا و سیما به مناسبت سوم خرداد بانگ پیروزی در روز دوشنبه و همزمان از رادیو و تلویزیون به صدا درخواهد آمد و مستندهای جدید پخش خواهد شد. در بنیاد شهید از ۱۵ عنوان کتاب با ترجمه انگلیسی رونمایی می شود. چهاردهمین کنگره جانبازان و ایثارگران فتح خرمشهر، جشنواره سرود ایثار و همین طور ۲۲ هزار برنامه در گلزارهای شهید برگزار می گردد.
جعفری اضافه کرد: وزارت بهداشت با وجود درگیری با بیماری کرونا از شهدای سلامت تجلیل می کند. وزارت آموزش و پرورش تولید محتوایی را به مناسبت عملیات بیت المقدس در پیامرسان شاد دارد. وزارت علوم برنامه های تحلیلی و برنامه شب شعر بصورت حضور و مجازی برگزار می نماید. وی یکی از توفیقات سال قبل را انتشار کتاب شهید ابراهیم هادی به زبان انگلیسی دانست که در شبه قاره و اروپا با استقبال خوبی مواجه گردید و اضافه کرد: برنامه های مردمی بیشتر در قالب بسیج و مساجد پیگیری می شود.
وی درباب تولیدات فیلم و سریال حوزه دفاع مقدس با گلایه از کم شدن تولیدات اظهار داشت: متاسفانه تولیدات سینمایی در حوزه دفاع مقدس به زیر ۱۰ درصد رسیده، این آمار در دهه های قبل ۱۶ و ۱۴ درصد بوده که نشان میدهد در کمیت افت داشتیم. از جانب دیگر شاهد ضعف حمایت مربوط به کارهای دفاع مقدسی هستیم؛ چونکه هزینه ها بالاست و خیلی از کارگردانان با وجود علاقه به کار در این عرصه چون هزینه ها بالاست ورود نمی کنند. در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیش بینی شده ستادی برای پشتیبانی از تولید و کاهش هزینه های تولید فیلم های دفاع مقدس تشکیل گردد. وزارت ارشاد نزدیک به شش کارگروه از شروع سال ۱۴۰۰ شکل داده که برنامه های مربوط به دفاع مقدس را راهبری می کند. برنامه ریزی شده تا از سالن های سینمایی نیروهای مسلح در جهت افزایش ظرفیت سالن های نمایش نیز استفاده گردد.




منبع:

1400/02/29
23:31:10
5.0 / 5
1179
تگهای خبر: آموزش , ارتش , اروپا , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سیاسی بین الملل