سفارش نامه آمریکا درمورد پهپادهای ساخت ایران

سفارش نامه آمریکا درمورد پهپادهای ساخت ایران

سیاسی: به گزارش سیاسی، در ادمه تلاشهای واشنگتن برای ایجاد ایران هراسی و طرح ادعاهای بی اساس ضد پهپادهای ساخت ایران، وزارت امورخارجه آمریکا و سه وزارت خانه دیگر این کشور یک سفارش نامه منتشر و در آن نسبت به آن چه خطرات پهپادهای ایرانی عنوان کردند، اخطار دادند.


به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، وزارت امورخارجه، وزارت تجاری، وزارت دادگستری و خزانه داری آمریکا بطور مشترک یک بیانیه به اصطلاح سفارش ای خطاب به جامعه بین الملل، بخش خصوصی و مردم منتشر نمودند و در آن نسبت به خرید، توسعه و تکثیر هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار دادند.
بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، این سفارش نامه با ادعای این که خرید، توسعه و تکثیر پهپادهای ایران خطری رو به گسترش برای امنیت و صلح بین الملل است به صنعت خصوصی در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین اطلاع می دهد که ایران بدنبال توسعه برنامه پهپادی خود و نهادهای دخیل در تهیه، تولید و تکثیر پهپادهای ایرانی است.
این سفارش نامه همین طور راهنمایی هایی را به صادرکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و موسسات مالی در اجرای بررسی دقیق و کنترل های داخلی موثر خصوصاً در رابطه با کارهای در رابطه با پهپاد ایران برای اطمینان از انطباق با الزامات قانونی قابل اجرا در کل زنجیره تامین و جلوگیری از مشارکت ناخواسته در برنامه های پهپادی ایران ارائه می کند.
در این سفارش نامه با تأکید بر این که ایالات متحده متعهد به مقابله با برنامه پهپادی ایران است، آمده است که واشنگتن بوسیله جلوگیری از سو استفاده از سیستم مالی ایالات متحده و ایجاد اختلال در خرید قطعات خارجی در امتداد این هدف تلاش خواهدنمود.
در بخش دیگری از این سفارش نامه با تکرار این ادعا که روسیه از پهپادهای ساخت ایران در حملات مقابل اوکراین استفاده می نماید، آمده است: بسیار اهمیت دارد که بخش خصوصی در اجرای تعهدات قانونی خود در قبال خرید پهپادها و قطعات در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین ایران هوشیار باشد و نقش خودرا برای جلوگیری از هرگونه فعالیتی که به توسعه برنامه بی ثبات کننده و خطرناک پهپاد ایران ادامه می دهد، انجام دهد. روسیه به استفاده از پهپادهای ساخت ایران در حملات مقابل غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در اوکراین ادامه می دهد. این سفارش نمونه دیگری از چگونگی تلاش آمریکا برای ایجاد اختلال و تاخیر در انتقال پهپادها از ایران به روسیه است.
این سفارش نامه همین طور مدعی شده است که ایران برای ساخت پهپادهای خود به صنعت خارجی وابسته است و قادر نیست برخی قطعات این هواپیماها را در داخل تولید نماید، بدین سبب بطور جزئی به ارائه لیستی از تجهیزاتی پرداخته که ایران آنها را از خارج از کشور، خصوصاً تولیدات آمریکا تهیه می کند و در ادامه سفارش هایی را خطاب به بخش خصوصی و شرکت های صنعتی مربوطه در این رابطه مطرح کرده است.



1402/03/20
10:37:16
5.0 / 5
370
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برنامه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
سیاسی بین الملل