در جلسه ویژه با گروه های جهادی مطرح شد

مأموریت رئیس جمهور به معاون اول برای تدوین سازوکار احیای مأموریت های جهاد سازندگی طی ۲۰ روز

مأموریت رئیس جمهور به معاون اول برای تدوین سازوکار احیای مأموریت های جهاد سازندگی طی ۲۰ روز

به گزارش سیاسی رئیس جمهور به معاون اول خود مأموریت داد در چارچوب کارگروهی با حضور پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت زدایی در کشور و بسیج سازندگی سازوکار و ساختارهای احیای مأموریت های جهاد سازندگی با محوریت مردم در مدت بیست روز بررسی و تدوین کند.


به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جلسه ویژه با فعالان و پیشکسوتان محرومیت زدایی و گروههای جهادی درباره احیای مأموریت های جهاد سازندگی، ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس جهاد سازندگی با دستور امام راحل و هم برکات فراوان این نهاد انقلابی، اظهار داشت: حرکت جهادی در کشور به رغم ادغام این نهاد در وزارت کشاورزی، به علت وجود روحیه انقلابی در بین جوانان و حمایت ها و تشویق های رهبر معظم انقلاب تعطیل نشد و همواره در شکل های مردمی، بسیجی و خودجوش ادامه داشته است.
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز باید با استفاده از تجربیات گذشته و در بستر گام دوم انقلاب، در راه احیای مأموریت های جهاد سازندگی برای رفع ریشه ای مشکلات روستاها و مناطق محروم و احیای اقتصاد روستا حرکت نماییم.
رئیسی با تکیه بر این که برخورداری از روحیه جهادی در بین مجموعه مدیران و کارکنان دستگاههای دولتی یک امر ضروری می باشد، اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی در میان همه مسؤلان و مدیران دولتی، اصل مهم و اثرگذار است و همواره باید با جدیت حفظ و تقویت شود.
رئیس جمهور در ادامه، ضعف اقتصاد روستا را از عاملهای مهم مهاجرت روستاییان و ایجاد حاشیه نشینی در اطراف شهرها دانست و اظهار داشت: امروز آباد کردن روستاها به معنای فعال کردن اقتصاد روستا و هم توجه جدی به اقتصاد مناطق محروم همچون حاشیه شهرها است و این کار به یک اقدام جهادی نیاز دارد.
رئیسی با اشاره به اینکه فعالیتهای جهادی باید مردم محور و برپایه فعالیتهای مردمی باشد، حمایت جدی از گروه های جهادی را ضروری دانست و اظهار داشت: وظیفه دولت در این حوزه صرفا باید تسهیل گری، نظارت و پیگیری برای تحقق امور باشد و از فعالیت جهادگران حمایت کند و موانع موجود را از پیش پای آنها بردارد.
رئیس جمهور اظهار داشت: لزوم دارد جریانی با روحیه جهادی برای ایجاد سازندگی و آبادانی در روستاها با هدف فعال کردن اقتصاد روستا ایجاد شود تا با دغدغه مندی به حل و فصل بنیادین مشکلات محرومان و روستاییان اقدام نماید.
در این جلسه گزارشی از وضعیت روستاها، مسائل اجتماعی و هویت روستایی و هم برخی مشکلات زیرساختی بخصوص در حوزه آب آشامیدنی و مسکن روستایی عرضه شد.



1400/07/13
12:12:10
5.0 / 5
1284
تگهای خبر: دولت , كشور , مهاجر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
سیاسی بین الملل