رئیس كل دادگستری تهران تاكید كرد

ضرورت حمایت جدی و تشویق سوت زنان و افشاگران فساد

ضرورت حمایت جدی و تشویق سوت زنان و افشاگران فساد

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: نمایش محاکمات علنی مفاسد اقتصادی در رسانه، مردم را خوشبین و دلگرم می کند و باید سوت زنان و افشاگران فساد مورد حمایت جدی و تشویق قرار گیرند.


به گزارش سیاسی به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست تخصصی "ارزیابی روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور" که همزمان با سالگرد صدور فرمان ۸ ماده‎ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد با حضور مسؤلان و کارشناسان دستگاه‎های ذیربط برگزار شد، با اشاره به اینکه مبارزه با فساد یک عزم جدی و ملی را می طلبد که الحمدالله امروز در قوه قضاییه وجود دارد، اظهار نمود: برخورد قاطعانه با دانه درشت ها و متنفذین و منسوبین، مردم را دلگرم کرده است.
وی ضمن اشاره به حمایت مردم از اقدامات فسادستیزانه قوه قضاییه اظهار داشت: مقابله با فساد را صرفاً نباید از جنبه سرکوب کننده آن نظاره کرد بلکه باید جهات پیشگیرانه آن هم مدنظر قرار گیرد.
حشمتی در ادامه، لاپوشانی مسائل و درزگیری اتفاقات، تبعیض، فقدان شایسته سالاری، باب شدن فرهنگ محرمانگی، فرد محوری به جای فرایند محوری، بی توجهی به دولت الکترونیک، سفارش و سفارش پذیری، فقدان نظارت مردمی و رسانه ای بر اقدامات و همینطور عدم نظارت دقیق بر عملکردها و ساختارها را همچون مشکلات موجود در دستگاههای اجرایی کشور دانست که زمینه ساز ایجاد فساد هستند.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه نمایش محاکمات علنی مفاسد اقتصادی در رسانه، مردم را خوشبین و دلگرم می کند، بر ضرورت حمایت جدی و تشویق سوت زنان و افشاگران فساد تصریح کرد.



1400/02/09
14:38:57
5.0 / 5
1211
تگهای خبر: تخصص , دولت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل