درخواست نمایندگان برای تشكیل كمیسیون ویژه نظارت بر سند همكاری ایران و چین

درخواست نمایندگان برای تشكیل كمیسیون ویژه نظارت بر سند همكاری ایران و چین

به گزارش سیاسی به دنبال درخواست تعدادی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین مقرر شد این درخواست بعد از بررسی کارشناسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.


به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی بامداد امروز (یکشنبه) مجلس اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان درخواست اجرای ماده ۴۰ آئین نامه داخلی مجلس را عرضه کرده و با عنایت به اهمیت سند جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و دولت خلق چین و لزوم نظارت بر آن درخواست تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر این سند جامع را عرضه کرده اند.
به گفته وی طبق ماده ۴۰ آئین نامه داخلی مجلس این درخواست به پیشنهاد ۱۵ نماینده به رأی مجلس گذاشته می شود و در صورت تصویب اعضای این کمیسیون در جلسه علنی انتخاب خواهند شد.
امیرآبادی با اشاره به اینکه معاونت قوانین هم پیشنهاد تشکیل چنین کمیسیونی را داشته اظهار داشت: اگر تشکیل این کمیسیون به تصویب مجلس برسد ۱۵ عضو آن در جلسات بعدی توسط صحن انتخاب خواهند شد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم در اینباره اظهار داشت: ما از ساعت ۸: ۱۵ بامداد امروز جلسه ای در مجلس تشکیل دادیم که من در آن جلسه هم خدمت نمایندگان گفتم وظیفه ماست که کمیسیون یا گروه ویژه ای برپایه آئین نامه این کار را انجام بدهند.
وی افزود: ما می توانیم این درخواست را در دستور کار قرار دهیم یا فرصت بدهیم که دوستان آنرا بررسی نمایند. اینکه در دستور قرار گیرد خلاف آئین نامه نیست و موافق و مخالف هم ندارد اما این اختیار مجلس است. ما می توانیم اجازه دهیم که این مورد بررسی شود و بعدا برای رأی گیری در دستور کار گذاشته شود.
قالیباف همینطور اظهار داشت: کمیسیون تخصصی هم بداند که این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و مجلس باید به صورت مرتب و منظم بتواند رصد و پیگیری لازم را در اینباره انجام دهد.
براین اساس رأی گیری درباره تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند جامع راهبردی ایران و چین به جلسات بعدی مجلس و بعد از بررسی در کمیسیون تخصصی موکول شد.



1400/01/15
11:24:05
5.0 / 5
1286
تگهای خبر: ایران , تخصص , دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل