علم الهدی :

این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، فرهنگ یزیدی و بنی عباس است

این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، فرهنگ یزیدی و بنی عباس است

سیاسی: به گزارش سیاسی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: هیچ وقت نباید خودمان را در مسئولیت های نظام برای احترام، امتیاز و ثروت آماده نماییم، معنا ندارد در این نظام کسی برای این چیزها مسئولیت بپذیرد.



به گزارش سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، سید احمد علم الهدی در دیدار با اعضای شورای اداری خراسان رضوی که بمناسبت آغاز هفته دولت در سالن شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مدیریت استان، اظهار نمود: امروز بر حسب برخی روایات، سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که نمودی از مظلومیت خاندان هستند. امام مجتبی(ع)، امامی است که وقتی به مسجد می رفت، خطیب بالای منبر به پدرش امیرالمؤمنین دشنام می داد. در کوچه و بازار دوستانش او را دوره کرده، به او اهانت می کردند و مذل المؤمنین خطاب می کردند. خانه برای همه محل امن و آرامش است، اما ایشان در خانه سرشان را کنار قاتلشان می گذاشتند و با قاتل خود همدم بودند، این مظلومیت امام حسن(ع)، یک تابلوی تمام عیار و نمادی از مظلومیت تمام اهل بیت(ع) است.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن هفته دولت، اضافه کرد: شهید رجایی که نماد هفته دولت می باشد، وجه شباهتی با امام مجتبی(ع) داشت. آن چه از شهید بزرگوار همه جا مطرح و زبانزد است، دوران ریاست جمهوری و در نهایت شهادت ایشان است. در حالیکه شهید رجایی پیش از دوران ریاست جمهوری هم دوره وسیع تری را در جایگاه نخست وزیری گذراندند و اگر کسی خصوصیات دوران نخست وزیری شهید رجایی را مرور کند، یک دوره کامل مظلومیت را مشاهده می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مسئولیت در نظام اسلامی، کار کردن در یک نظام سرمایه داری یا سوسیالیستی نیست که افراد به قدرت و ثروت برسند و تمام دوران مسئولت و مدیریت با تجلیل ها و تقدیرها سپری شود. اگر کسی بخواهد در مدیریت ها و مسئولیت های این نظام خالصانه خدمت کند، باید خویش را برای دویدن و کوشیدن و در مقابل آن، دشنام شنیدن و نقدهای غیرمنصفانه آماده کند، این زندگی مدیریتی در این نظام است.

علم الهدی به زندگی مظلومانه شهید رجایی اشاره و بیان نمود: زندگی این شهید مظلوم قبل از پیروزی انقلاب با زندان و شکنجه سپری شد، بعد از پیروزی انقلاب و در ایام اول انقلاب، به مبارزه طاقت فرسا با گروهک ها و جریان های ملی گرایی که به اساس فکر امام وابستگی و اعتقاد نداشتند، گذشت و از آن مرحله تا شهادت هم جز مظلومیت و محرومیت و برخورد کردن با ناگواری ها، هیچ چیز نبود و در نهایت به شهادت رسید.

وی افزود: این مسیر یک خدمتگزار صادق و خالص در نظام است. هیچ وقت نباید خودمان را در مسئولیت های نظام برای احترام، امتیاز و ثروت آماده نماییم، معنا ندارد در این نظام کسی برای این چیزها مسئولیت بپذیرد. آن طرف قضیه هم خداوند متعال اعلام نموده است منزلتی که به او می دهد، یک لحظه اش قابل مقایسه با تمام دارایی های این دنیا و این زندگی نیست. این اعتقاد و باور ماست؛ نعمت های خدا در بهشت قابل توصیف نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه برای ما که به معاد باور داریم، اهانت ها در فضای مجازی و از این قبیل موضوعات بی اهمیت است و اگر کسی خالص باشد، بدون توجه به این مسائل عمل می کند، اظهار داشت: شما عزیزان سرمایه اصلی که همان اخلاص است را در زحمات خودتان از دست ندهید. مدیریت، زحمت زیادی برای شما دارد و در ازای این زحمات، اینجا هیچ چیز نیست، تنها اخلاص به کار ما ارزش می دهد و دقت نماییم در انجام کارمان هیچ چیز به جز خدا در چشم مان نیاید.

علم الهدی با اشاره به اینکه اخلاص مساله ای قلبی است، اظهار داشت: رابطه قلبی ما با خدا باید یک مظهر در زندگی داشته باشد و آن مظهر، خدمت به مردم و بندگان است که اگر چنین نباشد، این اخلاص حقیقی نیست. مردم به خدا وابسته هستند و جز خدمت به مردم، مظهری برای اخلاص وجود ندارد.

وی خدمت خالصانه به مردم را نشانه وابستگی به خدا دانست و افزود: نباید در انجام مسئولیت، مردم را درجه دوم و قشر زیردست خود ببینیم. این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، فرهنگ یزیدی و بنی عباس است نه فرهنگ اهل بیتی. مدیریت در نظام سرمایه داری، مدیریت از بالا به پایین است، مدیریت سلاطین بنی عباس و بنی امیه این طور بوده، اما اهل بیت(ع) با زیرمجموعه خود برادرانه و عاطفی برخورد می کردند. آن برده و آن بنده، برادر حضرات به شمار می آمد، برادرانه برخورد می کردند، نه از موضع قدرت و بالا به پایین.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان نمود: امیدواریم راهبرد شما در تمام خدمات و فعالیت ها، همین اخلاص در راه خدا و وابستگی در اجرای فعالیت ها بر حسب فرهنگ خاندان و معصومین باشد.



بیشتر بخوانید:

علم الهدی: خانواده ها نمی دانند فردا می توانند همین ناهار را بخورند یا نه/ پول صادرات نفت به کشور می آید / ایران مثل فرانسه اغتشاشگران را سرکوب نکرد علم الهدی: دردآورترین دوران زندگی آزادگان، اسارت بود / نماینده صلیب سرخ به اسرا گفته بود «در بسیاری از جنگ ها اسرا افسرده اندشما چرا شاد هستید؟
۲۷۲۲۰



منبع:

1402/06/02
22:07:59
5.0 / 5
411
تگهای خبر: ایران , خدمات , دولت , شورا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل