نوبخت:

مجلس با همسان سازی حقوق نارضایتی بازنشستگان را برطرف کند

مجلس با همسان سازی حقوق نارضایتی بازنشستگان را برطرف کند

به گزارش سیاسی، فارس نوشت: محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در برنامه «صف اول» شبکه خبر سیما، با اشاره به انتخابات سالجاری کشور، اظهار داشت: انتخابات اسفندماه مجلس به جهت اینکه از یک رقابت منطقی برخوردار باشد، هم سازمان صداوسیما و هم دیگر ارکان و دست اندرکاران، مسئولیت ها و نقش های مهمی برعهده دارند.


دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزود: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.
وی اضافه کرد: برای ایجاد این انتخابات رقابتی، همه این ارکان انتخابات باید به دو موضوع پر اهمیت توجه نمایند، ابتدا باید وضعیت جامعه مدنظر همه قرار گیرد که ما شرایط مطلوبی نداریم و نارضایتی هایی در حوزه های مختلف در مردم وجود دارد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزود: نکته دیگر این است که بدانیم که این نارضایتی ها مقرر است با چه ابزاری رفع گردد و آن نقش مجلس است که شاید می توان گفت یکی از پراهمیت ترین ارکان نظام، همین مجلس است.

نوبخت اضافه کرد: یک بخش قابل توجهی از نارضایتی ها مربوط به بازنشستگان است و بنده معتقدم مجلس با همسان سازی حقوق ها می تواند رضایت مردم را جلب نماید.

وی تصریح کرد: با همین روش، مجلس می تواند این ۸۰ میلیون نفر جمعیت را به گروههای مختلف تقسیم کند و برای هرکدام از این ها فرمول مناسب خودرا در نظر بگیرد تا این نارضایتی ها را کم کند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزود: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

نوبخت اضافه کرد: اگر صداوسیما بتواند فضایی را مهیا کند تا همه جریان های سیاسی از رسانه ملی استفاده کنند، تردید نداریم که حضور مردم در انتخابات گسترده تر می شود.

وی اشاره کرد: بنده معتقدم که با رقابت مطلوب می توانیم حتی با کشورهای متخاصم هم از موضع بالاتر مذاکره نماییم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: سفارش حزب اعتدال و توسعه این است که افراد با توانایی بالا که می توانند خدمت کنند، به خاطر مردم در انتخابات نامزد شوند.

نوبخت در پاسخ به این که صداوسیما چطور می تواند از امکانات خود برای تبلیغات نامزدها استفاده کند؟ اظهار داشت: احزاب برای حفظ جایگاه خود افراد ناشایست را معرفی نکنند، چونکه شأنیت حزب خودشان را زیر سؤال می برند، بدین سبب بهتر است قسمتی از وظیفه تأیید صلاحیت ها از طرف شورای نگهبان به احزاب واگذار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم تصریح کرد: معتقدم اصلاح قانون انتخابات و بطور مشخص، همین پیش ثبت نام موضوع مثبتی است، چونکه موجب شناخت دقیق تر مردم از نامزدها می شود.

نوبخت افزود: مشارکت زمانی حاصل خواهد شد که زمینه رقابت فراهم گردد که سه وجه دارد؛ ابتدا شایستگان وارد شوند، دوم همه دست اندرکاران انتخابات نگاه واقع بینانه داشته باشند و سوم نامزدها نیز برنامه داشته باشند، در این شرایط نه فقط مردم برای انتخابات، بلکه مردم برای بازگشایی مجلس هم روزشماری می کنند.

وی بیان کرد: کسانی که ادعای نافرمانی مدنی دارند، مدعی اند که افراد شایسته فرصت حضور در رقابت انتخاباتی را ندارند، اگر مردم به این نتیجه برسند که جریان فکری مطلوبشان در حوزه رقابت حضور دارند و با برنامه دقیقی هم آمده اند، آنگاه برای حضور در انتخابات لحظه شماری می کنند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به چیستی هویت افرادی که بدنبال کاهش مشارکت هستند، اظهار داشت: یک سری از این افراد تمامیت خواه هستند که تصور می کنند تنها خودشان توانایی حل مسائل را دارند، یعنی می گویند که مشارکت حداقلی، پیروزی حداکثری برایشان به ارمغان می آورد، گروه دیگر هم براندازها هستند که بدنبال مشارکت پایین هستند.

وی همین طور درباره ی تأثیر مشارکت پایین در انتخابات، اظهار داشت: اگر مشارکت پایین باشد، حتما جریانات محدودی از حق خود استفاده می نمایند و نماینده خواهند داشت.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه اشاره کرد: با اهمیت ترین اثر مشارکت بالا، حضور عقل جمعی بجای عقل گروهی محدود در مجلس است؛ تاکید می کنم که مشارکت بالا در حوزه بین المللی پیام مهمی دارد، بطورمثال وزیر خارجه ای که پشتوانه قوی تر مردمی دارد، مورد مقبولیت بیشتری از طرف طرف خارجی قرار می گیرد.

نوبخت در آخر تصریح کرد: می توانیم مجلسی را ایجاد نماییم تا نارضایتی ها را کاهش دهیم و نمایش پایداری نشان دهیم.

216216



منبع:

1402/05/20
15:07:13
5.0 / 5
429
تگهای خبر: برنامه , جامعه , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سیاسی بین الملل