عذرخواهی ضمنی مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران از وزیر سابق ورزش

عذرخواهی ضمنی مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران از وزیر سابق ورزش

به گزارش سیاسی، ایران نوشت: محمدحسن روزی طلب مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران در سرمقاله ایران ورزشی نوشت: مجموعه همکاران بنده در روزنامه ایران ورزشی ضمن تاکید بر اصل احترام در انتقاد سازنده، جفا به وزیر سابق ورزش و جوانان را قابل قبول نمی دانند. امید است همکاران من با اصلاح عملکرد خود، مثل همیشه جامع نگری و پایبندی به اصول حرفه ای رسانه را نشان داده و بر پیشبرد اهداف مورد وفاق ملی در عرصه ورزش همت ورزند.


ایام دومین سالگرد استقرار «دولت مردمی» بهانه خوبی برای یادآوری یکی از نخستین نگاههای موفق تحولی در دولت سیزدهم یعنی «بازسازی اعتماد میان نهاد دولت و نخبگان» است. آنجایی که اقشار و گروههای تأثیرگذار مردمی از رئیس جمهور منتخب درخواست داشتند تا برخلاف رویه دولت های سابق، وزرای پیشنهادی و اعضای کابینه دولت جدید با مشورت آنها انتخاب شوند. موضوعی که ابتدائاً حتی با روی گشاده آیت الله رئیسی عنوان شد و در ادامه بعد از انتخاب وزرا با مشورت صاحب نظران، موجی از رضایت را پشتوانه شروع کار مدیران اجرایی کشور قرار داد.
در بین این وزارت خانه ها اما توجه ویژه دولت سیزدهم به دو مقوله مهم «ورزش» و «جوانان» بعنوان دو شاخصه تأثیرگذار و پرمطالبه، با توجه به مطالبات آحاد ورزشکاران و گروههای مردمی فعال در حوزه جوانان هم همراه بود. چه آنکه رئیس جمهور در دوره کارزار انتخاباتی، گلایه های جامعه ورزش از حضور چهره های غیرمرتبط در وزارت خانه ورزش و جوانان را تصدیق کرد و در نشست های مختلف با ورزشکاران این باور را بیان کرد که مدیر ارشد ورزش کشور باید از میان خود ورزشکاران انتخاب گردد.
از همین رو، انتخاب چهره ورزشی، تحصیلکرده و دارای صلاحیت ها و سوابق مختلف اجرایی بعنوان وزیر «ورزش و جوانان» با استقبال و رای مثبت نمایندگان ملت هم مواجه شد؛ بعد از آن بود که دکتر حمید سجادی چهره نام آشنا و متعهد ورزش قهرمانی کشور که همواره بعنوان یک فرد شناخته شده در زمینه علمی و اجرایی حوزه تربیت بدنی فعالیت داشت و همینطور دهه های پیشین را با مدیریت های موفق در رشته های مختلف ورزشی گذرانده بود، از جانب دولت سیزدهم مأموریت گرفت تا به تقویت نقاط مثبت این حوزه و ترمیم نقاط ضعف آن بپردازد. در کنار این انتخاب هم حضور تیمی جوان، کارشناس، با روحیه و با تجربه در معاونت ها و اداره کل های این وزارت خانه اتفاقی بود که برای نخستین بار در ساختار وزارت ورزش و جوانان در دوره مدیریت حمید سجادی رقم خورد. مسأله ای که بازتاب آن در تصمیم سازی های اثرگذار بخصوص در شوراهای عالی کشور خویش را نشان داده و می دهد؛ باآنکه از دید اهالی رسانه شاید دور بماند.
در جریان تغییرات مثبت ساختاری و ساز و کاری و نتایج خوب تیم های ملی همچون صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، کسب عنوان سومی بازی های کشورهای اسلامی، تاریخ سازی قهرمانان در بعضی رشته های ورزشی، صیانت از جامعه ورزش در مقابل هجمه های ناجوانمردانه سیاسی در جریان آشوب های پاییز سال گذشته، درخشش قهرمانان ملی در رشته های مختلف بخصوص در رده جوانان که اینروزها هم صدر اخبار کشور را به خود اختصاص داده و خیلی از اتفاقات خوب دو سال گذشته ورزش کشور، نمی توان زحمات دکتر سجادی را نادیده گرفت.
با این وجود رقم خوردن حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان که منجر به شهادت مدیرکل حوزه ریاستی این وزارت خانه و مجروحیت دکتر سجادی و برخی از همکاران ایشان در حین خدمت شد، مسبب عارضه های جسمانی و به تبع آن استعفا از مقام وزارت هم گشت. استعفایی که حتی در ابتدا ریاست محترم جمهوری راضی به پذیرش آن و محروم شدن دولت از خدمات آقای سجادی نبود اما به ناچار مورد پذیرش دولت قرار گرفت.
باآنکه هیچ مدیریتی بدون ضعف و انتقاد نیست اما نادیده گرفتن سابقه و خدمات ارزشمند جناب آقای دکتر سجادی در کسوت وزیر ورزش و جوانان و همینطور نسبت دادن تعابیر خلاف شأن و حقیقت در رابطه با ایشان، مذموم و محکوم است. مجموعه همکاران بنده در روزنامه ایران ورزشی هم بر همین مساله واقف بوده و ضمن تاکید بر اصل احترام در انتقاد سازنده، جفا به وزیر سابق ورزش و جوانان را قابل قبول نمی دانند.
امید است همکاران من با اصلاح عملکرد خود، مثل همیشه جامع نگری و پایبندی به اصول حرفه ای رسانه را نشان داده و بر پیشبرد اهداف مورد وفاق ملی در حوزه ورزش همت ورزند.
216216

 

1402/05/15
22:49:42
5.0 / 5
443
تگهای خبر: ایران , جامعه , خدمات , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل