علم الهدی:

از القائات اساتید نااهل و لائیک پیشگیری انجام نشود، یک جریان قوی شیطانی بر ضد نظام به وجود خواهد آمد

از القائات اساتید نااهل و لائیک پیشگیری انجام نشود، یک جریان قوی شیطانی بر ضد نظام به وجود خواهد آمد

سیاسی: به گزارش سیاسی، ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: باید تلاش نماییم طوری با افکار ضد دین در محیط دانشگاه مقابله نماییم که منجر به ایجاد یک تحول در اندیشه جامعه دانشگاهی شود.



نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: باید تلاش نماییم طوری با افکار ضد دین در محیط دانشگاه مقابله نماییم که منجر به ایجاد یک تحول در اندیشه جامعه دانشگاهی شود.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی امروز ۱۹ تیرماه در هفتاد و چهارمین گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور که در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با تکیه بر اهمیت نقش مدیران فرهنگی دانشگاه ها، اظهار نمود: ناآرامی ‎های اخیر و حرکت های ضد انقلابی و ضد اسلامی که صورت گرفت، ظاهر تلخی داشت، اما هشداری بود برای ما که با بسیج کامل تری به عرصه بیاییم و قبل از این که انحرافات افراد ملعبه دشمن شود، آنرا درمان نماییم. اگر از الآن به فکر این کار نباشیم، این دست از تحرکات به صورت یک جریان تسلبی درمی آید و یک لشکر عظیم و نیرومندی در جامعه ما ضد اسلام و انقلاب شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بخش عظیمی از افرادی که ناآرامی های سال قبل را هدایت می کردند، با توهماتی پا به این میدان گذاشته بودند و بخش اندکی هم فکر می کردند از این طریق می توانند به یک موقعیت و جایگاه خاصی دست یابند، یعنی در واقع در اصل این ناآرامی ها، هیچ ریشه فکری و اعتقادی وجود نداشت. این اتفاقات یک هشدار برای ما بود که اگر در بحث هدایت فرهنگی دانشگاه ها کوتاهی صورت گیرد و از القائات اساتید نااهل و لائیک پیشگیری انجام نشود، حرکات بعدی دشمن به راحتی قابل خنثی سازی نخواهد بود و یک جریان قوی شیطانی بر ضد اسلام و نظام به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک جریان عبرت آموز و تجربه آموز برای تمام جهانیان بود، اظهار داشت: اگر قرار شود مردمی با ایمان و اعتقاد خود دست به حرکتی بزنند، هیچ چیزی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد. از ۶۰ سال پیش استکبار درحال مبارزه با نهضت امام و انقلاب است، اما ما نه تنها هیچگاه به عقب بازنگشتیم، بلکه به یک قدرت در منطقه و دنیا تبدیل گشته ایم که برای استکبار قابل تحمل نیستیم.

علم الهدی افزود: امروز هم اگر جریانات مخالف انقلاب با یک دستمایه قوی اعتقادی و اندیشه ای به میدان بیاید، می توانیم جلوی آنها را بگیریم. بنابراین از حالا باید تلاش نماییم طوری با افکار ضد دین در محیط دانشگاه مقابله نماییم که منجر به ایجاد یک تحول در اندیشه جامعه دانشگاهی شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محل تربیت فرهنگی دانشجو نیست، افزود: کسانی هم که به دنبال تربیت دانشجو بودند، شکست خوردند، چونکه افراد هنگامی وارد دانشگاه می شوند که دیگر از سن تربیت شان گذشته است. همینطور با فعالیتهای سیاسی هم نمی توان مبانی فرهنگی دانشجویان را ترمیم کرد.

علم الهدی با تکیه بر ضرورت مراقبت از اساتید، اظهار داشت: اگر استادی سر کلاس وارد مباحث غیر درسی شد، باید نظارت شود. اگر چنین کاری توسط مدیران فرهنگی دانشگاه ها صورت گیرد، از خطر ایجاد انحراف در دانشجویان جلوگیری می شود. متاسفانه گاهی می بینیم چنین نظارتی بر روی اساتید وجود ندارد. در این خصوص میتوان از ظرفیت دانشجویان توانمندی که پایه های اعتقادی قوی دارند هم برای بحث با این اساتید بهره برد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون روی هم رفته جریان فرهنگ در دانشگاه ها توانسته به پیشرفت های بسیاری برسد، اظهار نمود: خیلی از متخصصین رشته های مختلف و نخبگان شرکتهای دانش بنیان، از افراد متدین و انقلابی هستند. با این که شرکتهای دانش بنیان از نظر اقتصادی یک سرمایه و درامد هنگفتی دارند و یک نیروی مولد قوی هستند، اما متخصصین این شرکت ها هیچ کدام به فکر پول نیستند و دغدغه خدمت و توسعه دانش را دارند. شاید حتی یک درصد نخبگان شرکتهای دانش بنیان هم غیر معتقد به دین و انقلاب نباشند. این ها نشان دهنده موفقیت دانشگاه ها در زمینه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز حجاب یکی از مسائل مطرح در دانشگاه هاست، اظهار داشت: با این وجود اگر شما به دانشگاه فردوسی مشهد بروید، می بیند تعداد دانشجویان و اساتید چادری، چند برابر خانم های غیر چادری است. ازاین رو ارزش های ما رو به توسعه است و باید به جایگاه های بسیار بالاتری هم صعود نماییم.





بیشتر بخوانید:
علم الهدی جنگ هایی را که باید صورت گیرد تشریح کرد

علم الهدی: جریان کشف حجاب، جنگ با پیامبر (ص) و دشمنی با حضرت است






۲۱۶۲۱۷




منبع:

1402/04/20
09:50:34
5.0 / 5
391
تگهای خبر: تخصص , جامعه , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
سیاسی بین الملل