اخطار قانون اساسی رشیدی کوچی به دولت

اخطار قانون اساسی رشیدی کوچی به دولت

ایلنا نوشت: نماینده مردم مرودشت در مجلس نسبت به تعرفه گذاری جدید خودرو از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: این نوع تعرفه گذاری خطرناک و نگران کننده است.


نماینده مرودشت در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی، اظهار داشت: در این اصل قانونی پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی جهت رفاه مدنظر قرار گرفته است. وی ادامه داد: ما امروز در مجلس قانونی را تصویب می نماییم که تاکید بر واردات خودرو های کارکرده دارد و ۹۵ درصد نمایندگان هم به این طرح رای مثبت داده اند و این یعنی این که این مساله خواسته به حق ملت بوده و می تواند انحصار را از بین برده و کاهش قیمت خودرو را رقم زند. این نماینده مجلس تصویب کرد: با این وجود دولت محترم طبق آیین نامه جدید خود آمده و تعرفه های خودرو را به شکل تساعدی افزایش داده است.

وی ادامه داد: دولت آمده در تعرفه جدید خود حجم موتور هزار سی سی را از ۶ درصد به ۱۶ درصد، حجم موتور هزار تا ۱۵۰۰ از ۵۰ به ۶۶ و حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی را از ۷۱ به ۹۱ و حجم موتور ۲۰۰۰ به ۲۵۰۰ سی سی را از ۹۱ به ۱۳۱ و حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی سی را از ۹۶ به ۱۶۱ مدنظر قرار داده است. نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت اگر نمی خواهد قیمت خودرو کاهش پیدا کند رسما این مساله را اعلام نماید و دیگر نیازی نیست با این اعداد به اصطلاح بازی کند این در شرایطی است که باید به همه موارد ۴ درصد عوارض گمرکی را هم اضافه نماییم. وی اظهار داشت: ما در مجلس در تلاش هستیم قیمت خودرو را کاهش و انحصار را کم نماییم، همینطور ما در تلاش هستیم واردات را به نحوی آزاد نماییم که مردم عادی هم بتوانند از آن نفع ببرند اما دولت آمده بدین نحو تعرفه خودرو را افزایش داده است و این مساله نگران کننده است. ایشان در ادامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده از شما خواهش می کنم همانطور که تابحال از طرح های به نفع مردم حمایت کرده اید این مساله را هم مورد تذکر قرار دهید بنابراین کجای دنیا ۱۷۱ درصد یعنی ۳ برابر قیمت خودرو عوارض گرفته می شود و این مساله واقعا خطرناک و نگران کننده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مرودشت، اظهار داشت: ان شاءالله که دولت عادلانه بحث تعرفه گذاری در این بخش را اصلاح می کند. 

1402/03/28
20:47:52
5.0 / 5
382
تگهای خبر: قانون اساسی , شورا , مجلس , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
سیاسی بین الملل