رییس سازمان بسیج سازندگی:

۱۵۳ هزار جهادگر در سرتاسر کشور مشغول خدمت رسانی هستند

۱۵۳ هزار جهادگر در سرتاسر کشور مشغول خدمت رسانی هستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: ۱۴ هزار گروه جهادی شامل ۱۵۳ هزار نفر از جهادگران در رزمایش جهادگران فاطمی مشغول خدمت رسانی در سرتاسر کشور هستند.


به گزارش سیاسی به نقل از ایرنا سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی با حضور هزار و ۲۰۰ جهادگر بسیجی خراسان جنوبی در بیرجند اضافه کرد: مراسم مرکزی رزمایش جهادگران فاطمی ۱۷ اردیبهشت همزمان با سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شد و جهادگران در چارچوب گروههای جهادی تخصصی، محله محور و دائم الخدمت طی ۱۰ روز مشغول خدمت رسانی به محرومان هستند.
وی ضمن اشاره به راه اندازی ۱۶۵ قرارگاه عملیاتی در سرتاسر کشور و برنامه این سازمان برای افزایش آنها اظهار داشت: برنامه اصلی رزمایش فاطمی محور قرار دادن کار عملیاتی قرارگاه های جهادی بوده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: عرصه فعالیتهای رزمایش جهادگران فاطمی در ابعاد مختلف شامل آبرسانی، لایه روبی قنوات، ساخت منزل محرومان، اقتصاد مقاومتی و توسعه کارگاه های کوچک اشتغال زا، مدرسه، خانه بهداشت، توزیع بسته معیشتی، خدمات مؤمنانه و خدمت رسانی محله ای، خدمات بهداشت و درمان، دامپزشکی، خدمات آموزشی و مهارت آموزی، فرهنگی، کشاورزی، اهدای جهیزیه و خدمات عمومی است.
وی افزود: مقام معظم رهبری دهم مرداد ۱۳۹۸ دستور گسترش کمی و کیفی چند برابری گروههای جهادی را صادر فرمودند و از آن زمان تاکنون، جمعیت و خیل لشکر جهادگران از ۱۱ هزار گروه جهادی و جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر به ۴۲ هزار گروه جهادی در اقشار تخصصی رسیده است.
سردار زهرایی اظهار داشت: امروز در موقعیتی قرار داریم که باید قدر آن و نعمت هایی که شامل حال ما شده است را بدانیم.
وی با اشاره به اینکه امروز جبهه حق در مقابل جبهه استکبار صف آرایی حداکثری دارد خاطرنشان کرد: رویارویی جبهه حق در مقابل استکبار به نقطه ای رسیده که نفاق ها، خیانت ها، نفوذها، تهاجم های فرهنگی، اقتصادی، نظامی با هر تاکیتیک و روشی فعال بوده و کید دشمن به آخر رسیده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: جبهه حق دارد به تمامی ظرایف و روش های مقابله با دشمن تجهیز می شود.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برخاسته از نهضت حسینی و همه قیام های تاریخ از صدر اسلام تابحال است اضافه کرد: انقلاب اسلامی بعنوان تنها نهضتی که توانست حکومت اسلامی یعنی فقه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در یک جغرافیای بدون مرز در تمامی بلاد اسلامی و حتی بلاد کفر حاکم کند، باید قدرش را بدانیم.
سردار زهرایی اظهار داشت: دولت سیزدهم با رویکرد مردمی که دارد در ادامه آن دولت اسلامی شکل خواهد گرفت و درحال شکل گیری لشکرهای مختلف امام عصر (عج) هستیم، در این موقعیت رزمندگان در دفاع مقدس، جانبازان، جهادگران امنیت، شهدای سلامت و مدافعان حرم ثابت کردند همزمان درحال نبرد در عرصه جهاد اصغر، اوسط و اکبر هستند.
وی اضافه کرد: در مقابل جبهه کفر که تا بن دندان مسلح شده هم به لحاظ فرهنگی و هم در کمپین های فشار حداکثری و خیال واهی خودشان، در مقابله با دشمن دیگری همچون فقر و محرومیت، بیرق این جبهه و دفاع مقدس در دست جهادگران است.
رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه جهادگران مصداق بارز السابقون السابقون اولائک المقربون هستند اظهار داشت: جهادگران آسمانی مشابه شهدای مدافعان حرم و مدافعان سلامت هستند.
وی عنوان کرد: آنهایی که این بیرق را دارند از آبرو، وقت، انرژی در این بروکراسی اداری، کارشکنی ها و زحمت ها دور بوده و با دوری از خانواده به محرومان خدمت می کنند.
سردار زهرایی اظهار داشت: نگاه ارزشی و انقلابی و اسلامی جهادگر است که خداوند به اندازه کرم خود به کار ما برکت و منزلت داده است.
وی با اشاره به اینکه جبهه جهادی شکل گرفته و باید قدر این نعمت را بدانیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی جهاد جدیدی را تجربه می کند که جهاد خدمت رسانی است و مشابه جبهه مقاومت تبدیل به یک جبهه جهانی خدمت رسانی می شود.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این مراسم از افتتاح ۶۸۴ کارگاه اشتغال در استان اطلاع داد و اظهار داشت: ۲۴۵ میلیاردریال جهت راه اندازی این کارگاه ها هزینه شده و کارگاه ها درحال افتتاح است.
مهدی هنری اضافه کرد: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور از آغاز هفته جاری در استان شروع شد و تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.
وی بیان نمود: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در خراسان جنوبی در چارچوب ۶۱۰ گروه جهادی و ۶ هزار و ۵۰۰ جهادگر در حوزه های مختلف شروع شد و خدمات رسانی ادامه دارد.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: این گروههای جهادی در چارچوب بسیج محلات، کارمندان، جامعه پزشکی، فرهنگیان، جامعه زنان، رسانه، صدا و سیما و در حوزه های فرهنگی، عمرانی، سلامت، آموزشی، فنی و تخصصی فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه در این هفته خدمات قابل توجهی به مردم عرضه می شود عنوان کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی ۸۰ نقطه هدف برای خدمت رسانی به مردم پیشبینی شده است.
هنری اضافه کرد: امروز با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی برخی از طرح های محرومیت زدایی و اشتغال زایی در استان افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: در این هفته ۵۴ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با هزینه کرد ۱۲۶ میلیاردریال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و سرمایه صندوق های قرض الحسنه بسیج آماده بهره برداری شد.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: همینطور امروز با همکاری سازمان بسیج سازندگی و بسیج مستضعفان شاهد تحویل یک دستگاه بیل میکانیکی به بسیج سازندگی استان هستیم که با تجهیز بسیج سازندگی و قرارگاه ها از فعالیتهای عمرانی حمایت بهتری خواهد شد.
در این مراسم یاد و خاطره ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی هم گرامی داشته شد.


1401/02/24
13:43:08
5.0 / 5
800
تگهای خبر: آموزش , تخصص , جامعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
سیاسی بین الملل