شناسایی پیکر مطهر شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان

شناسایی پیکر مطهر شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «امیرعلی محمدیان» پنج سال بعد از شهادتش کشف و شناسایی شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا از «ایثار»، گروههای تفحص شهدا موفق شدند پیکر این شهید را که در اسفند سال ۱۳۹۵ در خان طومان سوریه به شهادت رسیده بود کشف کنند.
شهید محمدیان متولد سال ۱۳۷۱ از نیروهای بسیجی داوطلبی بود که برای دفاع از حرم عمه سادات به سوریه رفت که بعد از مدت کوتاهی به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند تا این که چندی قبل بعد از سال ها انتظار خانواده اش از گمنامی درآمد.

مراسم خاکسپاری شهید محمدیان در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ساعت ۱۶: ۳۰ از فلکه اول دولت آباد به سمت مسجد امام حسن مجتبی ضد السلام برگزار می گردد.
همچنین پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، در محل سکونتش در شهرک شهید بروجردی بامداد روز پنج شنبه ۲۸ بهمن همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها تشییع و در قطعه شهدای مدافع حرم - قطعه ۵۰ خاکسپاری می شود.
امیرعلی محمدیان در آذر ماه ۱۳۷۱ به دنیا آمد. مادرش نصیبه ابراهیمیان می گوید: از پنج شش سالگی آغاز به حفظ آیات قرآن کرد، چون به استعداد او پی بردم، نامش را در کلاس قرآن مسجد محله نوشتم. همه ی دل خوشی اش رفتن به مسجد بود. در هیات ها تا دیروقت، فعالیت می کرد. در تعزیه ها شرکت می نمود و اشقیاخوان بود، و به جهت درشتی هیکلش نقش (شمر) را به او می دادند.
با شروع جنگ در سوریه آرام و قرار نداشت. معتقد بود در مکتب امام حسین (ع) درس آزادگی یاد گرفته است و دلش راضی نمی گردد و به خاندان پیامبر (ص) اهانت شود.
امیرعلی، دلش هوایی حرم شده بود. وقتی با مخالفت من، برای رفتن به سوریه روبرو شد، حرفی به من زد که تسلیم شدم. گفت که: از بین سه فرزندی که خدا به شما عنایت کرده نمی خواهی که یکی شان را قربانی حضرت زینب کنی؟
مدت زیادی در سوریه نماند که در اسفند ۱۳۹۵ خبر شهادتش را آوردند. یکی از دوستانش برای ما تعریف کرد و اظهار داشت: «دشمن که حمله کرد که هر کدام از ما پناه گرفتیم امیرعلی پایش تیر خورد و روی زمین افتاد. خواستیم کمکش نماییم، نگذاشت. اظهار داشت: بروید من خودم را به شما می رسانم، اما دیگر کسی خبری از او ندارد.» مادرش ادامه می دهد: امیرعلی خیلی حضرت فاطمه (س) را دوست داشت و همیشه می اظهار داشت: دلم می خواهد مثل خانم گمنام باشم.!


منبع:

1400/11/24
11:21:05
5.0 / 5
951
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سیاسی بین الملل