آیین تشییع شهید سردار حجازی در اصفهان

آیین تشییع شهید سردار حجازی در اصفهان

به گزارش سیاسی ایرنا- آیین تشییع و خاکسپاری سردار شهید سیدمحمد حجازی فردا سه شنبه با رعایت پروتکلهای بهداشتی در اصفهان برگزار می گردد.


سخنگوی سپاه صاحب الزمان (عج) روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته پیکر مطهر سردار شهید حجازی فردا از فرودگاه نیروی هوایی سپاه واقع در میدان پرواز به سمت گلستان شهدای این شهر تشییع می شود.
سرهنگ علی قمیان اضافه کرد: با عنایت به شیوع کرونا، این آیین در قالب تدابیر و دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار می گردد.
وی افزود: آیین یادبود این سردار شهید در روز پنجشنبه دوم اردیبهشت در گلزار شهدای این شهر برگزار می گردد.
به گزارش سیاسی به نقل از ایرنا، سردار عالیقدر و جانباز سرافراز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از سال ها مجاهدت و تلاشهای خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.
آن سردار مومن، انقلابی و ولایت مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که بخصوص نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق ضد باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.
شهید گرانقدر سردار حجازی بعد از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و هم ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت های خطیر و مهمی عهده دار شد که همچون آنها میتوان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره نمود.
سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سالهای اخیر تجارب ارزشمند خویش را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و بعد از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزشمند ای از خود به یادگار گذارد.
استان اصفهان در دوران دفاع مقدس علاوه بر ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقودالاثر، ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.



1400/01/30
14:57:41
5.0 / 5
1290
تگهای خبر: ارتش , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل