فکر کردم آیت الله خامنه ای به شهادت رسیده اما

فکر کردم آیت الله خامنه ای به شهادت رسیده اما

به گزارش سیاسی، فارس نوشت: یکی از بانوان رزمنده در کردستان در دوران دفاع مقدس می گوید: در یکی از حملات وسیع بعثی ها به «دزلی» فکر کردم آیت الله خامنه ای به شهادت رسیده است، اما بامداد یکی از خواهران بومی به من اظهار داشت: «بدو بیا ماموستاتون باهات کار داره!»


زنان در دوران دفاع مقدس علاوه بر آن که در جبهه های جنوب حضور پیدا کرده و با دشمن بعثی می جنگیدند، در جبهه های کردستان هم با مزدوران داخلی مبارزه می کردند. با این وجود حضور بانوان در جبهه های کردستان بسیار کم رنگ تر بود. مریم کاتبی بانوی امدادگر دوران دفاع مقدس و از رزمنده های راوی و هم سنگر شهید حاج احمد متوسلیان در یکی از دیدارهایش با آیت الله خامنه ای تعریف می کند: «خانواده ام موافق نبودند که من در جبهه کردستان باشم؛ می گفتند: «بیا تهران و از این جا به جبهه جنوب برو. جنوب باز بهتره. کردستان به خاطر مسائل درگیری های گروهک ها جای امن و مناسبی برای خانم ها نیس.» با این وجود ما در آن منطقه مانده بودیم.
آیت الله خامنه ای ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ به برای بازدید از خط مقدم جبهه به روستای دزلی کردستان آمده بودند. آن روز شهید محمدحسین ممقانی به من گفتند: «بیایین آقای خامنه ای را با آمبولانس همراهی نماییم.»

پیام ایران به اسرائیل پس از شهادت ۲ پاسدار سپاه پاسداران /پشیمان خواهید شد

فرمان عملیات موشکی ایران را چه کسی صادر کرد؟
با این وجود من می ترسیدم خدمت ایشان برسم؛ چون که می ترسیدم بگویند خواهران باید از منطقه بروند. به شهید ممقانی گفتم: «من نمیام. خواهر حمیده سلیمانی رو که از شیراز اومده و سپاهی هم هست، بفرست.»
دوست داشتم حمیده برود تا اگر آیت الله خامنه ای صحبتی هم در رابطه با خروج بانوان از منطقه کردند، روی صحبتشان با ایشان باشد.
آنها رفتند و پس از نیم ساعت بمباران شدید دزلی آغاز شد. من فکر کردم آیت الله خامنه ای از بین رفته اند. پیش خودم گفتم: «ببین چه قسمتی شد. هم آقا خامنه ای، هم حمیده و هم ممقانی، همه رفتند.»
تا بامداد نشستم و نماز صبحم را که خواندم، یکی از خواهران بومی من را صدا زد و اظهار داشت: «خانم کاتبی! بدو بیا ماموستاتون با شما کار داره.»
کردها به رهبر می گویند: ماموستا. من با ترس و لرز خدمت آقای خامنه ای رفتم.
اما ایشان با تنها ۳ـ۲ دقیقه صحبت، ما را دلگرم کردند. گفتند: «خواهران! در منطقه بمانید. کاری که شما اینجا انجام می دهید خیلی با ارزش تر از جنوب است. جنوب هم اکنون کمک زیاد هست.»
با آن ۲ دقیقه صحبت ایشان، تا آخرین عملیات که عملیات مرصاد بود، ما در منطقه ماندیم.»
۲۷۲۷



منبع:

1402/09/14
09:12:52
5.0 / 5
381
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
سیاسی بین الملل