وزیر خاتمی:

دعوایی در جبهه اصلاحات وجود ندارد

دعوایی در جبهه اصلاحات وجود ندارد

به گزارش سیاسی، منیبان نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: اصلاح طلبان وقتی می توانند در انتخابات شرکت نمایند که کاندیدا داشته باشند و مردم هم رای می دهند، اصلاح طلبان نمی توانند شرکت نمایند نه این که نخواهند شرکت نمایند.



علی صوفی، عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره ی موضع اصلاح طلبان نسبت به مشارکت در انتخابات باتوجه به عدم پیش ثبت نام نیروهای اصلاح طلب اظهار داشت: هیچ مانعی برای ثبت نام اصلاح طلبان از جانب جبهه اصلاحات که نهاد اجماع ساز است ایجاد نشد. هیچ سفارش ای برای عدم ثبت نام به نیروها نشد. جبهه اصلاحات هیچ موضعی نسبت به ثبت نام نیروهای خود نداشت. این که بگوییم اصلاح طلبان از الان معلوم است که در انتخابات شرکت می کنند یا خیر حرف درستی نیست.

او اضافه کرد: اصلاح طلبان راهی جز اصلاح وضعیت موجود بوسیله صندوق رای و انتخابات نمی بینند. اصلاح طلبان و احزاب اصلاح طلب که بنده هم دبیرکل یکی از آنها هستم طبق قانون احزاب برای کسب قدرت، مشارکت در قدرت و اصلاح در قدرت حزب تشکیل داده ایم در نتیجه راهی غیر از انتخابات نداریم. اصلاح طلبان به هیچ وجه نمی توانند از انتخابات عبور کنند اما شرایطی به وجود آمد که انتخابات معنای خودرا از دست داد و هر کاندیدای اصلاح طلب که جلو آمد ردصلاحیت شد. یک تفسیر از قانون اساسی صورت گرفت و با نظارت استصوابی آغاز به ردصلاحیت کردند. شورای نگهبان نیز در نقش هیات اجرائی و ناظر انتخاباتی مجری این اتفاق است. بدین سبب یک خلاف در اینجا انجام شده و خود شورای نگهبان به عنوان مفسر قانونی اساسی قانون را نقض کرده است.

او در ادامه در ارتباط با میزان استقبال عمومی از اصلاح طلبان اظهار داشت: رکن اصلی انتخابات مردم هستند که نمی خواهند شرکت نمایند. از سال ۹۸ مشخص بود که مردم علاقه ای به انتخابات ندارند تا مشارکت به حداقل برسد انتخابات ۱۴۰۰ هم همین طور شد. مردم دیگر انتخابات را قبول ندارند که بخواهند به کاندیداهای ما رای دهند. وقتی مردم می بینند که نقشی در اصلاح امور ندارند تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت نکنند.

علی صوفی درباره ی تضاد در جبهه اصلاحات بر سر مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات اظهار داشت: درون جبهه اصلاحات دعوایی وجود ندارد. زمانیکه دور دوم ثبت نام ها به انجام می رسد آن موقع اصلاح طلبان برمبنای ارزیابی که از شرایط دارند راهبرد خودرا مشخص می کنند. در سال ۹۸ هم اعلام نمودند که ما بر خلاف گذشته که مشارکت بدون قید و شرط را دنبال می کردیم الان دیگر به آن مسیر نمی رویم. اگر کاندیدای اصلاح طلب نداشته باشیم فهرست نمی دهیم.

او در آخر اظهار داشت: اصلاح طلبان وقتی می توانند در انتخابات شرکت نمایند که کاندیدا داشته باشند و مردم هم رای می دهند؛ اصلاح طلبان نمی توانند شرکت نمایند نه این که نخواهند شرکت نمایند.



بیشتر بخوانید:
روایتی از رایزنی برای دیدار اصلاح طلبان میانه رو با لاریجانی

عضو جبهه اصلاحات ایران: اصلاح طلبان ورود تشکیلاتی به انتخابات نخواهند داشت


۲۷۲۱۷


1402/05/29
11:33:56
5.0 / 5
424
تگهای خبر: ایران , شورا , عمومی , قانون اساسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
سیاسی بین الملل