علیزاده:

سرایداران و نگهبانان ساختمان های مسکونی مورد حمایت قانون قرار بگیرند

سرایداران و نگهبانان ساختمان های مسکونی مورد حمایت قانون قرار بگیرند

سیاسی: نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهان بهره مندی کارکنان ساختمان های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان از مزایای بیمه تامین اجتماعی و قانون کار شد.


به گزارش سیاسی به نقل از ایسنا، علی علیزاده نماینده عجب شیر و مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۲۵ آبان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش وپرورش درباره ی نیروهای خدماتی این وزارت خانه اشاره کرد: قسمتی از نیروی انسانی آموزش وپرورش را نیروهای خدماتی می سازند که شامل رتبه نشده و حقوق و مزایای بسیار پائینی دریافت می کنند که در تامین حداقل های زندگی خود گرفتار مشکل هستند. این افراد اضافه کار و مزایای رفاهی دریافت نمی کنند و سابقه بیمه قبلی آنها در آموزش وپرورش لحاظ نمی شود؛ بدین سبب لازم است وزیر آموزش وپرورش عنایت جدی به این عزیزان داشته باشد.
وی همین طور در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کارکنان ساختمان های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان مشاغل تازه ای هستند که در عصر جدید به وجود آمده اند، اما متاسفانه شامل بیمه تامین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی شوند؛ حتما لازم است وزیر کار عنایت داشته باشد که این عزیزان نیز از مزایای بیمه و قانون کار بهره گیرند.
این نماینده مجلس در تذکری به رییس جمهور درباره ی ناهماهنگی ها در پرداختی های کارکنان دولت اظهار داشت: ناهماهنگی ها در پرداختی های کارکنان دولت نوعی تبعیض و ناعدالتی ایجاد کرده است و این ناعدالتی، عذاب آور شده و انگیزه کاری را از کارکنان گرفته است؛ چونکه امروزه حقوق ها از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت می شود که این نوع تفاوت در شیوه پرداخت نهادهایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری، وزارت کشور، ثبت احوال و نیروهای مسلح را شاکی کرده است.




منبع:

1401/08/25
13:04:10
5.0 / 5
695
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دولت , شورا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
سیاسی بین الملل