دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری جشنواره تجسمی فجر منصوب شدند

دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری جشنواره تجسمی فجر منصوب شدند

به گزارش سیاسی سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، طی احکامی پریسا شادقزوینی و محمد حبیبی را بعنوان دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری منصوب نمود.



به گزارش سیاسی به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛ سیدعباس میرهاشمی درباره انتخاب دبیر بخش مقالات اظهار داشت: همیشه در جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخشی به نام مقالات و پژوهشها بوده است. در این دوره هم این بخش را با قوت اجرا خواهیم کرد. مجموعه مقالاتی که استادان دانشگاه و پژوهشگران در حوزه هنرهای تجسمی نگاشته اند و یا برای جشنواره می نویسند، نگاه آکادمیک و پژوهشی جامعه دانشگاهی به مقوله هنرهای تجسمی است که در آینده می تواند راهگشای پژوهشگران باشد. ازاین رو دکتر پریسا شادقزوینی نقاش و استاد دانشگاه را که پیشینه خوبی در دانشگاه و پژوهش های هنرهای تجسمی دارد برای این بخش انتخاب کردم. با دعوت از استادان و پژوهشگران و درخواست مقالات تخصصی از ایشان، اساسا پژوهش های مفیدی برای انتشار به دست ما خواهد رسید.
دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر همینطور درباره انتخاب دبیر بخش جنبی ایثار و فداکاری اظهار داشت: در جشنواره این دوره، بخش ایثار فداکاری به صورت رقابتی افزوده شده است. بنا به وضعیت جامعه به لحاظ شیوع کرونا و حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله که ناگزیر رخ می دهد، همواره شاهد ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران و آتش نشانان و مددکاران و گروههای جهادی هستیم. هنرمندان همواره نسبت به این وقایع واکنش نشان می دهند و تصویرگر فداکاری های این اقشار جامعه بوده اند که نمونه هایی از آثار آنها در جشنواره های گذشته به فراخور نمایش داده شده است. اما با عنایت به اهمیت موضوع، در این دوره از جشنواره تصمیم گرفتیم تا بخش مجزایی را به مسئله ایثار و فداکاری اختصاص دهیم و بنا به آنچه در فراخوان آمده است همه هنرمندان می توانند دو اثر از مجموعه آثار خویش را برای این بخش ارسال نمایند که در نهایت هیأت داوری یک اثر را بعنوان برگزیده و دو اثر را بعنوان تقدیری انتخاب خواهند کرد. و بدین منظور محمد حبیبی هنرمند نقاش و مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس را بعنوان دبیر این بخش انتخاب کردم.
چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از پانزدهم بهمن ۱۴۰۰ شروع به کار می کند و علاقه مندان می توانند در وبسایت جشنواره به نشانی: fajrtajasomi.ir و همینطور در فضای مجازی به نشانی @tajasomi اخبار و اطلاعات جشنواره را پیگیری کنند.


منبع:

1400/09/21
14:07:29
5.0 / 5
1122
تگهای خبر: تخصص , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل